Kino teorija: įvadas per juslių prizmę

Kino teorija: įvadas per juslių prizmę

5,80 €
  • Autorius Thomas Elsaesser, Malte Hagener
  • anglų kalbos vertė Rima Bertašavičiūtė
  • Įrišimas minkštas
  • Psl. 256
  • Formatas (mm) 145x235
  • ISBN / EAN 978-5-417-01050-7
  • Leidimo metai 2012
  • Leidykla „Mintis"
: Mintis
check Turime
Kiekis

Minimalus šios prekės užsakymo kiekis yra 10.

T. Elsaesser, M. Hagener knyga „Kino teorija: įvadas per juslių prizmę“ nagrinėja kino bei žiūrovo santykį ir kaip, kokiomis juslėmis mes suvokiame filmus.

Į šiuos klausimus autoriai siūlo žvelgti per juslių prizmę – per skirtingus būdus, kuriais kinas kreipiasi į žiūrovą (vaizdu, garsu, netgi prisilytėjimu). Pagal šį juslių žemėlapį dėliodami skirtingas kino teorijas, Thomas Elsaesseris ir Malte Hageneris supažindina ne vien su kino ir žiūrovo santykio variacijomis, bet ir su įvairiais būdais mąstyti apie kiną – iš skirtingų mokyklų, teorijų, disciplinų perspektyvos. Kino teorija čia atsiskleidžia kaip dinamiška, kintanti, bet visuomet ieškanti atsakymų į pamatinius klausimus: ką reiškia žiūrėti filmą, kaip ir kodėl tai darome, kaip į mūsų žiūrėjimą atsiliepia pats filmas?

Kino tyrinėtojo ir teoretiko, vieno iš kino studijų disciplinos įkūrėjų T. Elsaesserio ir jo bendraautorio M. Hagenerio knygoje „Kino teorija: įvadas per juslių prizmę“ nėra mokoma kurti filmus, nesiūloma jų analizės abėcėlė, nevedžiojama po esamų ar buvusių filmų įvairovę – joje brėžiamas kino teorijos žemėlapis: nuo formalistinių iki aparato teorijų, nuo psichoanalitinio požiūrio į kiną iki fenomenologinio, nuo kino kaip kuriančio alternatyvias tikroves iki kino kaip į istoriją atsiliepiančio reiškinio.

Taigi rankose laikote įvadą į išsyk dvi istorijas: į tai, kaip kinas tampa menu, o kino lankytoja(s) – žiūrovu.

Recenzija internete: aplinkkeliai.lt

Knygos „Kino teorija: įvadas per juslių prizmę“ peržiūra: atidaryti

„Kiekvieną skyrių pradeda paradigminė scena iš filmo, tarsi į aguonos grūdą suspaudžianti pagrindinę prielaidą, išryškinanti vieną iš lygmenų ir pristatanti pagrindinius šalininkus (mokyklas, sąvokas ir teoretikus). Pasirinkti filmai derina gerai žinomą kino klasiką – tokią kaip „Langas į kiemą“ ir „Ieškotojai“ – su naujesniais filmais – tokiais kaip „Avarija“ ar „Jausmų galia“. <...> Negana to, kiekviename skyriuje nuolatos grįžtame prie konkrečių pavyzdžių, kurie ne praverčia kaip nepriklausomai egzistuojančių teorijų įrodymai, bet greičiau siūlo peno apmąstymams ir progą atnaujinti pažintį su filmais bei teorijomis. Viliamės, kad skaitytojus tai įkvėps į šias teorines žinias įsinešti ir įspausti savo pačių kino kultūrą bei kino patirtį – ne „pritaikyti“ vieną kitam, o veikiau atlikti loginio išvedimo ar netgi įsiterpimo aktą: pamąstyti apie būdus, kaip kinas remiasi teorija, o teorija – kinu.“

Thomas Elsaesseris (g. 1943) - Amsterdamo universiteto profesorius, vienas iš kino studijų disciplinos įkūrėjų, knygų „Naujojo vokiečių kino istorija" (1989), „Fassbinderio Vokietija: istorija, tapatybė, subjektas" (1996), „Europos kinas: akis į akį su Holivudu" (2005) ir kitų autorius.

Malte Hageneris (g. 1971) - Leufanos universiteto (Vokietija) dėstytojas, knygos „Judant pirmyn, žvelgiant atgal: Europos avangardas ir kino kultūros išradimas 1919-1939" (2007) autorius, rinkinio „Sinefilija: filmai, meilė, atmintis" (2005) sudarytojas.

: 10 Prekės

Charakteristikos

ISBN / EAN
978-5-417-01050-7
Autorius
Thomas Elsaesser, Malte Hagener
Leidimo metai
2012
Įrišimas
minkštas
Psl.
256
Formatas (mm)
145x235
Leidykla
„Mintis"
anglų kalbos vertė Rima Bertašavičiūtė

Pirkėjai, kurie pirko šią prekę, taip pat pirko

19 kitų prekių šioje kategorijoje :